juni 29, 2020

Google ads – B2B vs B2C

Google Ads er et stærkt markedsførings værktøj som er kompleks at bruge, men når det er brugt korrekt kan det virkelig skabe vækst i din forretning og fange den helt rigtige målgruppe af store klienter som bringer penge på bordet. 

Der er imidlertid mange måder, hvorpå en Google-ads kampagne kan gå galt og få dig til at tabe en masse penge, hvilket er grunden til, at den slags reklamer har ry for at være dyre.

Det er vigtigt at forstå, at B2B kræver en helt anden tilgang end B2C-markedsføring.

I modsætning til B2C brands prøver du for det meste at handle med folk, der ved, hvad de laver, og som forstår, hvordan et firma fungerer, så det bliver sværere at imponere dem end folk på B2C markedet. 


Google Ads er lavet med B2C tanke

Tanken da Google blev lavet var faktisk at forbinde forretninger med slutkunden der søgte efter produktet, men nu eftersom der findes en masse forskellige digitale medier, er de sociale medier ofte bedst B2C.

Flere og flere virksomheder bruger i dag Google til at finde partnere og services, så stille og roligt er Google faktisk også blevet et utroligt stærkt B2B medie, ifølge min estimering er Google den stærkeste B2B markedsføringskanal.

Konklusioner og afsluttende overvejelser


1: Husk altid på, at B2B og B2C er helt forskellige ting, og som sådan kan fremgangsmåden ikke være den samme.

2: Målgruppesegmentering er alt, når det drejer sig om Google annoncer for B2B.


3: Kør dine Google Ads kampagner i små rater og gå ikke amok med budgettet med det samme.

4: Det handler ikke om, hvor mange personer der ser dine annoncer eller klikker på dem, men om hvor mange der faktisk konverteres til kontakt gennem kontaktforumlar eller køb af din services eller produkt.


5:Mål hvert eneste aspekt af kampagnen med et analyseredskab.

Skriv en kommentar

Login eller lav en konto for at kommentere

Leave a Reply

Your email address will not be published.

da_DKDanish
en_USEnglish sv_SESwedish nb_NONorwegian de_DEGerman fiFinnish sl_SISlovenian sk_SKSlovak pl_PLPolish da_DKDanish