september 29, 2020

6 SEO myter, du skal ignorere

De fleste myter er harmløse. Gummi tager syv år at fordøje. Hajer får ikke kræft. Lyn rammer aldrig det samme sted to gange. Desværre kan det samme ikke siges for de fleste SEO myter. I hvert fald er de vildledende. I værste fald fører de dig til at spilde dyrebar tid, penge og ressourcer på ting, der aldrig forbedrer SEO.

Så lad os tilintetgøre almindelige SEO myter en gang for alle.

1. SEO er død

Dette er nok den største myte som er det rene nonsens, det er værd at tilintetgøre denne latterlige SEO myte til at starte med. Denne sætning er brugt hele 10,161 gange på forskellige hjemmesider siden juni 2016.

SEO er død

Nej, SEO er ikke død, sandheden er at så længe søgemaskiner findes og viser organiske placeringer, som kan påvirkes, så længe vil SEO aldrig være dødt’


2. SEO er en engangs ting 

SEO kan sammenlignes med at gå i træningscentret, det er okay at springe en træning over her og der, men hvis man sidder hjemme i en lang periode og spiser fastfood foran tv’et, så begynder tingene at falde sammen.

Nej, SEO er ikke en gangs ting, faktisk så tager 74% af alle SEO folk betaling hver måned for deres SEO ydelser (Kilde)

Er dette sandt for absolut alle hjemmesider? Nej. Der er sjældne tilfælde, hvor et websted kan glemmes i årevis og fortsætter med at trække ensartet trafikmængde måned efter måned.

Men dette er ikke ofte, da der altid kommer nye konkurenter på marked.

3. Google rankere kun “frisk” indhold

Så hvorfor investerer vi alle så meget i at holde vores indhold frisk, hvis friskhed er en myte?

‘Friskhed’ er en forespørgsels afhængig placering faktor. Det betyder, at det betyder mere for nogle forespørgsler end andre. Det hele afhænger af, om indholdets friskhed har nogen indflydelse på indholdets kvalitet.

SEO udvikler sig konstant, så friskhed betyder noget for mange SEO relaterede forespørgsler som et eksempel.


4. Det er nemmere at rangere på longtail søgeord 

De fleste tror, at longtail søgeord består af mange ord, men dette er ikke helt rigtigt. Longtail søgeord er forespørgsler med lav søgevolumen. Antallet af ord betyder ikke noget.

Men her er sagen: selvom longtail får få månedlige søgninger, er de normalt ikke nemmere at rangere end mere populære søgeord.


5. du får straf ved “duplicate content”

Duplicate content er, hvor nøjagtigt eller næsten ens indhold vises på mere end et sted. Det kan være på samme websted eller på tværs af flere websteder.

Google har sagt, at der ikke er nogen duplicate content straf ved flere lejligheder, men det er der mange som ikke ved og stadig siger at det giver straf.

Selvom duplicate indhold ikke får dig straffet, kan det dog medføre SEO problemer, det er vigtigt at du ved det.

6. Keyword research er ikke vigtigt 

I betragtning af at de fleste sider rangerer på hundreder eller tusinder af søgeord, er det næppe underligt, at nogle mennesker synes, at søgeord forskning er dødt. Hvad er pointen med at optimere til et søgeord, når du sandsynligvis får trafik fra hundreder af dem?

Det er en mangelfuld logik, fordi et søgeords popularitet normalt stemmer overens med emnets samlede søgetrafik potentiale.

Søgeord Forskning hjælper også med at sikre, at du optimerer til den mest populære måde at søge på et emne på. Det er vigtigt, hvis du vil tiltrække mest mulig organisk trafik til din hjemmeside.

Konklusion

Indeholder denne liste alle myter? Nej! Det vil være umuligt at lave en liste med alle myter da den ville være længere end her fra og til månen.

Denne liste er i vores optik de vigtigste myter som vi synes skal tilintetgøres.

Ønsker du hjælp til at få udført SEO services så tryk her!

Skriv en kommentar

Login eller lav en konto for at kommentere

Leave a Reply

Your email address will not be published.

da_DKDanish
en_USEnglish sv_SESwedish nb_NONorwegian de_DEGerman fiFinnish sl_SISlovenian sk_SKSlovak pl_PLPolish da_DKDanish